Flygbussarna fortsätter att få toppbetyg från kunderna

2017-06-22 10:00

Enligt en färsk NKI-undersökning (Nöjd kundindex) visar resultatet att Flygbussarnas kunder är fortsatt mycket nöjda med Flygbussarnas tjänster och erbjudanden. Totalt sett får Flygbussarna ett betyg från sina kunder på 92 procent.

Det innebär att betygen är höga på i stort sett alla kategorier. Men vissa områden är Flygbussarna extra starka på, nämligen ”Personalen på den här linjen är trevlig och serviceinriktad” (88), ”Fordonet framförs mjukt och behagligt” (90), ”Jag känner mig trygg när jag färdas på den här linjen” (92), ”Det är lätt att köpa biljett” (93), ”Fordonen är rena och välstädade” (93) och ”I sin helhet är denna linje bra ” (93).

– Det är alltid en skön bekräftelse att få när våra NKI-undersökningar visar goda resultat. Det betyder att vi fokuserar på rätt saker, säger Zakaria Abna-Aissa, affärschef på Flygbussarna Öst i Stockholm.

På några punkter i undersökningen finns det potential att utvecklas.

– Vi fortsätter att utveckla vårt erbjudande och slipa på sådant som kan bli ännu bättre, som till exempel att ge kunderna trafikinformation vid störningar. Vi vet också att det kan bli både renare och tydligare skyltat på våra hållplatser, säger Zakaria Abna-Aissa.

I undersökningen har resenärer på Flygbussarnas linjer i Stockholm, Göteborg och Malmö fått enkäter att fylla i, som sedan har samlats in. Totalt har 2783 personer intervjuats.

Visa alla nyheter